close

一個決定,可能在你內心產生若干化學變化,進而產生另一種想法。

對你而言是好是壞,全憑當下所擁有的事物來決定。

或許外來的影響讓你感到厭煩,但也請你尊重自己內心的選擇。

 

 

雖只有短短四分鐘,始末都強調了那深刻烙在主角腦海中的一句話。開頭便將疑惑突顯,再從詞中一步步闡述主角內心。

由結果反述感受、從內心到周遭,再依淺至深地緩慢踏進生活情境,很喜歡,以上是我個人的看法。

 


 

 

                                              收錄專輯(Album):

 

                                                Skillet Awake

             

 

 


 

 

 

          Skillet - Lucy / 平底鍋樂團 - 露西(中文歌詞)

 

 

 

 

 

 

 

 

Hey Lucy, I remember your name / 嘿,露西  我還記得妳的名字

I left a dozen roses on your grave today / 今天我在妳的墓前留下一打玫瑰

I'm in the grass on my knees, wipe the leaves away / 我跪在草地上  用膝蓋撥走落葉 

I just came to talk for a while / 我只是來和妳聊一會兒

I got some things I need to say / 有些事我必須說

 


Now that it's over / 如今一切都逝去了

I just wanna hold her / 我只想擁抱她

I'd give up all the world to see / 我願放棄整個世界

That little piece of heaven looking back at me / 讓天堂的那一小部分 回眸望向我

Now that it's over / 如今一切都逝去了

I just wanna hold her / 我只想擁抱她

I've gotta live with the choices I made /  我必須為我的抉擇  扛起代價

And I can't live with myself today / 但今天  我無法忍受這樣的自己

 


Hey Lucy, I remembered your birthday / 嘿,露西  我還記得妳的生日

They said it'd bring some closure to say your name / 每當有人提起妳 必會伴隨一陣靜默

I know I'd do it all different if I had the chance / 我清楚明白  如果可以回到過去  我必將做出截然不同的決定

But all I got are these roses to give / 但如今  只有這些玫瑰是我能給予的

And they can't help me make amends / 而這些玫瑰  亦無法挽回我的謬誤

 


Now that it's over / 如今一切都逝去了

I just wanna hold her / 我只想擁抱她

I'd give up all the world to see / 我願放棄整個世界

That little piece of heaven looking back at me / 讓天堂的那一小部分 回眸望向我

Now that it's over / 如今一切都逝去了

I just wanna hold her / 我只想擁抱她

I've gotta live with the choices I made / 我必須為我的抉擇  扛起代價

And I can't live with myself today / 但今天  我無法忍受這樣的自己

 


Here we are / 但我們還在這裡

Now you're in my arms / 妳依偎在我的懷裡

I never wanted anything so bad / 我從未想過那些壞事發生

Here we are / 但我們還在這裡

For a brand new start / 有著一個全然不同的新開始

Living the life that we could've had / 繼續過著我們可以持續的生活

 


Me and Lucy walking hand in hand / 我和露西  手牽著手  比肩漫步

Me and Lucy never wanna end / 我和露西 從未想過結束這一切

Just another moment in your eyes / 我望見在妳眼眸中的一瞬間

I'll see you in another life /  我們會在另一段生命中不期而遇

In heaven where we never say goodbye / 在天堂  那個我們不必分離的地方

 


Now that it's over / 如今一切都逝去了

I just wanna hold her / 我只想擁抱她

I'd give up all the world to see / 我願放棄整個世界

That little piece of heaven looking back at me / 讓天堂的那一小部分 回眸望向我

Now that it's over / 如今一切都逝去了

I just wanna hold her / 我只想擁抱她

I've gotta live with the choices I made / 我必須為我的抉擇  扛起代價

And I can't live with myself today / 但今天  我無法忍受這樣的自己

 

 

Here we are, now you're in my arms / 但我們還在這裡  妳依偎在我的懷裡

Here we are for a brand new start / 但我們還在這裡  有著一個全然不同的新開始

Got to live with the choices I've made / 為了承擔我所犯下的錯誤

And I can't live with myself today / 但今天  我無法忍受這樣的自己

 


Me and Lucy walking hand in hand / 我和露西  手牽著手  比肩漫步

Me and Lucy never wanna end / 我和露西 從未想過結束這一切

I've gotta live with the choices I've made / 我必須為我的抉擇  扛起代價

And I can't live with myself today / 但今天  我無法忍受這樣的自己

 


Hey Lucy, I remember your name / 嘿,露西  我仍舊記得妳

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    安迪 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()